ביירן

בארץ ישנן הרבה מסעדות אסייתיות, איטלקיות, בשר ושף למיניהן בארץ אולם ביירן היא המסעדה הגרמנית הראשונה שנתקלתי בה (אף שכוללת גם מנות אוסטריות). מיקומה ברחוב פרישמן 22 בתל אביב בסמוך חניון נורדאו. לאחר השתתפותי בקורס בערב קפצתי עם כמה חברים להבין מה זה אוכל גרמני (עד הטיסה לברלין). כשהגענו לשם, לא רק שהחניון היה מלא, היה תור של מכוניות בכניסה, ואף החניון הקרוב השני בבוגרשוב 14 היה מלא עם תור. למזלנו היו חניונים נוספים ברחוב הירקון.
למרות שהיינו ארבעה אנשים, היה מקום לשבת ללא הזמנה, דבר לא שכיח בתל אביב.
הזמנו כמה כוסות בירה גרמנית שלדאבוני היה רק שלושה סוגים של פאולנר למרות שציפיתי במסעדה כזו, למבחר גדול יותר. עם זאת, טעמן היה מוצלח.
כולם רצו להתחיל ישר עם העיקריות אבל התחשק לי להתחיל עם משהו שונה אז למנה ראשונה הזמנתי מרק גולאש עם נקניקיות שוייצר (עגל). המרק היה מוצלח ומשביע, כאשר הנקניקיות השתלבו בו היטב.

למנה עיקרית הזמנתי (מאחרי וכל השאר הזמינו נקניקיות מסוגים, כפי שתראו) שניצל מראנו עגל עם שום ופטרוזיליה מעל שקיבלתי עם פירה.  השניצל הגיע דק וקריספי והיה לא רע, למרות שהממרח לא הרגיש ייחודי בשום צורה.

מנה עיקרית נוספת שהוזמנה שהייתה מוצלחת ביותר מכל העיקריות ביג ביירן סוסג' הכוללת נקניקית עגל, עגל חריף ועגל עם גבינה. שלושת הנקניקיות היו מוצלחות מאוד אף שהחריפה התבלטה מביניהן. כולנו טעמנו ואהבנו את המנה.

מנה נוספת שווייצרוורברסט שכללה זוג נקניקיות עגל ממולאות גבינה הייתה לא רעה אף שלא השתוותה לקודמתה.

והמנה העיקרית האחרונה שהוזמנה ברטוורסט היו מבשר לבן שלא טעמתי אבל היו טובות לדעת המזמין.

אף שהמנות היו ענקיות, נשאר לנו מקום לקינוחים והאחד שהומלץ היה קייזרשמרו – עוגת מחבת אוסטרית עם קצפת וקומפוט פירות. מהקומפוט אף אחד מאיתנו לא התלהב אבל לעוגה עם הקצפת היה טעם ייחודי, לא מתוק מאוד כפי שאנחנו רגילים מקינוחים, אבל שונה מספיק עם טעמים מעניינים. 

מנה אחרונה נוספת הייתה שטרודל תפוחים שאני לא אהבתי כל כך אבל מי שהזמין ואף אוהב שטרודל תפוחים אמר שהמנה הייתה מוצלחת.

והמנה האחרונה שהוזמנה אפוגטו הייתה נחמדה, אך לא מעבר.

דבר שראוי לציין, ואולי זה בגלל השעה המאוחרת שהגענו למסעדה, הכיור של השירותים היה סתום. אני מקווה שזה היה חד פעמי אבל לא נעים.
מסעדה זו שונה מאוד ממה שאנחנו רגילים בתל אביב, עם תחושה עממית, הרבה מנות שכוללות בשר לבן אבל גם אחרות, בעיקר שניצלים ונקניקיות. מי שמחפש משהו שונה עם הרבה בשר ובירה גרמנית, שווה לנסות.

ציון – 7.5

תאריך הביקורת 19/02/2018

סה"כ עלה 481 ש"ח לארבעה סועדים

–  מרק גולאש עם נקניקניות שוייצר 46 ש"ח
– שניצל מראנו 72 ש"ח
– ביג ביירן סוסג' 85 ש"ח
– שווייצרוורברסט 58 ש"ח
– ברטוורסט 58 ש"ח
– קייזרשמרו 30 ש"ח
– שטרודל וינאי 34 ש"ח
– אפוגאטו 24 ש"ח
– בירה חצי  דונקל 30 ש"ח
– בירה חצי  חיטה 30 ש"ח
– בקבוק סודה 14 ש"ח

אתר המסעדה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה