Mi Va

מהניסיון שלי, מסעדות שכוללות מספר רב של מנות בתפריטן לא מצליחות להגיע לרמה גבוהה בכולן. לכן, אני לרוב מעדיף מסעדות עם מספר מצומצם של מנות. דווקא במסעדות איטלקיות, המצב הוא בדרך כלל הפוך מאחר ויש כל כך הרבה מנות איטלקיות, והעם שלנו אוהב אופציות (ולא רק באוכל). קחו לדוגמא את מסעדת קאלאטה 15 בהרצליה שנפתחה רק ב 2019, קיימות 44 מנות עיקריות שכוללות פיצות, פסטות, מנות בשר ומנות דג. מסעדת Mi Va שנפתחה רק בחודש האחרון כוללת רק חמש מנות עיקריות בתפריטה שמתוכן רק פיצה אחת. אף שאין עדיין אתר למסעדה אז לא ראיתי את המנות המדוברות לפני שהגעתי, אך היו כבר כבר ביקורות מהללות שלה, שמעבר לאוכל, אף מנה לא עברה את ה 56 שקלים. זה גם לא הזיק שחבר לעבודה אמר לי שניסה את כל המנות והכל היה טעים (הוא משוחד אגב, יש לו אחוזים שם). היא נמצאת ברחוב דיזנגוף 122, תל אביב
המקום די קטן, בר לא גדול, מספר קטן של שולחנות גבוהים בפנים וכמה שולחנות בחוץ. זו גם הסיבה שהייתי צריך להזמין מקום שלושה שבועות מראש. זה גם לא מקום להגיע אם ברצונכם בפאר.
התיישבתי וחשבתי תחילה על מנה ראשונה. על אף סלטים מעניינים שהיו בתפריט, בחרתי בברוסקטה ציידים שכללה לחם צרוב, טרטר בקר, קולורבי צלוי, אורגנו, שאלוט, קורנישונים, שום קונפי, איולי ירוק ובלסמי מצומצם. המנה הגיעה די מהר והייתה קטנה למדי כפי שהברמנית ציינה אך טעימה מאוד, כל המרכיבים הורגשו בביס אחד. פשוט מצויין. חשוב לאמר שזה לא מנה מספיק גדולה לראשונה.

20240221_185839

גודל המנה הראשונה הייתה אחת הסיבה שלקחתי שתי מנות עיקריות. הסיבה השנייה הייתה שנאמר לי שהעיקריות לא גדולות. ראשית לקחתי לינגוויני פיסטוק ולימונים שכללה לינגוויני חלמונים עם קרם פיסטוק, שמנת, לימון ופרמג׳ן. דווקא הגודל שלה לא היה קטן כפי שדמיינתי, הייתי במסעדות אחרות שלקחו מחיר כפול למנה כזו באותו גודל. הפסטה הייתה מעולה אף שהייתי שמח לקבל אותה מעט יותר קשה. הרוטב היה אחד הדברים הכי טובים שיצא לי לאכול במנה איטלקית. שילוב מתיקות, חמיצות ומליחות עם איזון מושלם ביניהם.  

20240221_190739

לעיקרית הנוספת, לקחתי רביולי אנליוטי מסקרפונה שכללה רביולי במילוי מסקרפונה, שאלוט ותירס ברוטב חמאה, יין לבן, שום, בזיליקום, אספרגוס ופרמג׳ן. המנה הזו הייתה קטנה מקודמתה ולכן השלימה אותה היטב. כאן הטעמים היו עדינים יותר עם יותר מתיקות אבל ברמה הנכונה. טעם הפסטה היה מעולה, מהרביולי הטוב שיצא לי לאכול. מנה מצויינת ומיוחדת, אף שאהבתי יותר את הקודמת. 

20240221_191051

לקינוח קיוויתי גם פה למשהו מיוחד. שתי האופציות היו גלידת תות וטירמיסו ולא התחשק לי גלידה, אז החלטתי לנסות את הטירמיסו לוז שלהם שכלל בישקוטי תבולים באספרסו, קרם מסקרפונה, פרלינה אגוזי לוז, זביונה קפה וקקאו. קשה לחדש בטירמיסו, אני מודה, ואכלתי המון מהם. חייב לציין שהוא די הזכיר לי את הטירמיסו באיטליה אז אפשר לאמר שקלע למטרה.

20240221_192440

אצרף את התפריט הנוכחי לסקרנים.

לסיכום, שמחתי מאוד לגלות מסעדה איטלקית חדשה ומיוחדת עם מנות מעולות שגם מחדשות לי בטעמיהן ומחירים שלא נתקלתי בהן בתל אביב. אני מקווה שהמסעדה תמשיך במגמה שלה, לא תעלה מחירים במהרה וגם תחדש מנות מדי פעם ובטוח אחזור.

ציון 9

תאריך הביקורת 21/2/2024

סה"כ עלה 172 ש"ח לסועד אחד

– ברוסקטה ציידים 23
– לינגוויני פיסטוק ולימונים 56
– רביולי אנליוטי מסקרפונה 54
– טירמיסו לוז 39 ש״ח

אתר המסעדה

כתיבת תגובה