Lava

אחד היתרונות שאני מקיף את עצמי בחברים שאוהבים מסעדות, הוא שאני מקבל המלצות על מקומות עוד לפני שיש להם אתר, ושהמחירים מתחילים לזנק. כך היה למסעדת Lava שנמצאת ברחוב סמטת בית הבד 7, תל אביב, על פארק המסילה. חבר מהעבודה סיפר לי על מנות טעימות שיצא לו לאכול שם, ראיתי גם בקבוצת אכלנו אותה ביקורת שלה עם כמה מנות מעניינות מאוד והחלטתי ללכת אליה ערב אחד. היא לא פתוחה בצהריים, אלא רק מ 18:30. גיליתי גם כשהגעתי שהמנות שלה לא קבועות, באותו יום שהגעתי לדוגמא לא היו קינוחים, אף שאחד הטבחים אמר שיש להם מדי פעם פנקוטה.
שמתי לב לכמה דברים שגרמו לתמחור זול יחסית של המנות –  ההזמנה היא ממכונה, כפי שניתן לראות למטה. אין מלצרים, יש שולחנות פשוטים שמקיפים את המסעדה, מקום לקחת סכום, מפיות ומים למי שלא רוצה להזמין שתייה, וכן כל הפסטות הן מסוג ספגטי.
הגעתי קרוב לשעת הפתיחה ושמתי לב שכבר כמה דקות לאחר מכן, השתרך תור מרשים להזמין, כך שמי שמגיע לקראת 19 או אחרי, כדאי שיתאזר בסבלנות לקבל את המנה שלו. ניתן להזמין גם לקחת את המנה ולא לשבת במקום.

20240226_184025

דבר שמאוד אהבתי, המטבח צמוד למכונת הזמנה כך שניתן לראות את הטבחים מכינים את כל המנות.

20240226_184234

היו רק שתי מנות ראשונות, סלט ופוקאצ׳ה, אז החלטתי לשם שינוי להזמין שתי עיקריות. ראשית הזמנתי ספגטי קציו א פפה שכללה גבינת פקורינו רומנו, פרמז׳ן ופלפל שחור. אחת המנות הפשוטות להכנה אבל הסתקרנתי לטעום אותה פה. הגרסה של המקום לא מאוד נוזלית אלא יותר סמיכה ועם כמות נדיבה מאוד של גבינה. אהבתי מאוד. אפשר לראות שגם הפסטה בעבודת יד פה הייתה ברמה גבוהה מאוד וטעימה. היא הגיעה לאחר 18 דקות המתנה, לא רע בהתחשב בזמנים של מסעדות אחרות.

20240226_185858

למנה נוספת הזמנתי ספגטי סלמי אלפרדו שכללה סלמי צרוב בציר חמאה, פרמז׳ן, יין בורגון לבן וצ׳ילי ירוק. מנה שונה מאוד מהקודמת, עם טעמים חזקים של מליחות מהסלמי והגבינה. טעימה ומיוחדת אף היא.

20240226_185849

מאחר ואין תפריט, ניתן לראות פה את המנות באותו יום. היו גם קוקטיילים ויין להזמין.

לסיכום, מנות מיוחדות במחירים אטרקטיביים, בהחלט מקום שאחזור אליו לנסות מנות נוספות אם כי אשתדל להגיע מוקדם ולקוות שהפעם יהיו גם מנות אחרונות.

ציון 8.5

תאריך הביקורת 26/2/2024

סה"כ עלה 124 ש"ח לסועד אחד

– ספגטי קציו א פפה 60
– ספגטי סלמי אלפרדו 64

אתר המסעדה

כתיבת תגובה