גברת קוטייאו

לאחר הביקור שלי במסעדת אונאומה, לא חשבתי שאמצא עוד מסעדה תאילנדית אותנטית ועם אוכל כזה חריף בארץ. נראה שטעיתי. שמעתי כבר מכמה אנשים על גברת קוטייאו בשוק הכרמל, לקרוא לזה מסעדה, זה קצת מוגזם, מאחר ומדובר במקום קטן בפינה של השוק עם מעט שולחנות פשוטים בחוץ. אין לה אתר, אי אפשר להזמין מקום ואין מקום לשבת בפנים. היא ממוקמת ברחוב יום טוב 1, תל אביב. התפריט לא כולל יותר מדי מנות אבל ראיתי מנת סום טאם איסן עם אזהרה בתפריט וכששאלתי את המלצרית, היא אמרה שהמנה חריפה בצורה בלתי רגילה ולא כולם יתחברו אליה. היא כללה פפאיה ירוקה, עגבניות, חצילים תאילנדים (בעונה), שום, צ'ילי תאילנדי יבש, ליים, סוכר דקלים, פיש סוס, פלה (רוטב דגים מותסס) ותמרהינד. אכלתי הרבה מנות סום טאם בארץ ולכולן היה טעם די דומה, מעט פיקנטי ומתוק. במקרה הזה,  כשהתחלתי לאכול אותה, הבנתי שחרגתי מגבולות היכולות שלי, ואני אוהב חריף, המנה אכן הזכירה לי את תאילנד. אחרי כמה ביסים חריפים ותוססים הודות לרוטב, עברתי ליתר המנות שהזמנתי, וקרה דבר שלא קורה לי כמעט, לא סיימתי את המנה מרוב שהיא הייתה חריפה.

20240225_131214 (1)

הזמנתי מנה ראשונה נוספת שנראתה מעניינת, כיסוני וונטון בציר ברווז שכללה 4 כיסוני וונטון במילוי שייטל קצוץ מאודים ומתובלים בריבת צ'ילי עם ציר ברווז בבישול ארוך, שום מטוגן, בצל ירוק ושומשום. מוגש על נבטים וירוקים מאודים. מנה טעימה שהחזירה אותי לתאילנד, אף שכמות השייטל הייתה ממש קטנה לטעמי.

20240225_130758

ועתה למנה העיקרית שלשמה באתי. כל המנות העיקריות פה הן בעצם וריטאציה של קוטייאו, מרק אטריות תאילנדי. לאחר לא מעט התלבטות בחרתי בקוטייאו נאה שכלל אטריות אורז, בקר בבישול ארוך, ציר בקר, שום מטוגן, נבטים, באק בונג, צ׳ילי תאילנדי מותסס, ריבת צ׳ילי, לוקצין גאי (צ׳יקן בולס) וקרקר וונטון. מרק שלקח אותי חזרה לתאילנד בתיבוליו, עם כל כך הרבה טעמים מיוחדים. אין את המנה הזו בהרבה מקומות ומהמעט שיצא לי לטעום, מדובר בגרסה הכי מוצלחת בארץ.

20240225_131347

הוספתי את התפריט למי שמעוניין, ניתן גם להזמין בוולט למי שגר בתל אביב.

20240225_125936

לסיכום, אחת המסעדות הכי אותנטיות שיצא לי להגיע אליהן בארץ. המחירים לא זולים גם בהתחשב במקום המסעדה והישיבה בה, אך בהחלט אחזור לנסות מנות נוספות.

ציון 8.5

תאריך הביקורת 25/2/2024

סה"כ עלה 162 ש"ח לסועד אחד

– סום טאם איסאן 44
– כיסוני וונטון בציר ברווז 46
– קוטייאו נאה 72

אתר המסעדה

כתיבת תגובה