TAT'S Delicatessen

מאז ומתמיד אהבתי לנסות מנות מקומיות בכל מדינה. במקרה של ארצות הברית, העניין קצת מורכב יותר. מאכלים שחשבתי עליהם כאמריקאים מגיעים בכלל ממקורות אחרים. המבורגר במקור מגרמניה, ציפס נקרא french fries או שבכלל מקורו בלגי, ורוב המסעדות בארצות הברית, לתחושתי לפחות הן אסייתיות. עם זאת, יש כמה מנות אמריקאיות מוכרות כמו הפילדלפיה צ׳יז סטייק. מדובר במנה שכולל בבסיסה בשר עם שומן, לרוב אנטריקוט, גבינה כמו צ׳דר או פרובלונה ובצל מטוגן בלחמניה. המנה נולדה בשנות ה 40 של המאה ה20 כשזוג אחים  בעיר פילדלפיה שבמדינת פנסילבניה תכנן סנדויץ חדש ומכר אותו בשוק האיטלקי בעיר,כשבמקור היה ללא גבינה שהתווספה אליו יותר בשלב מאוחר יותר.
לפילדלפיה לא הגעתי, אבל כשהייתי בסיאטל לאחרונה, חשבתי שזו הזדמנות טובה לנסות את המנה ולהשוות אותה למה שמכינים בארץ. מצאתי את TAT'S Delicatessen ב Yesler Wy 159, Seattle, מקום שמפורסם בשל המנה הזו. לא מדובר במסעדת גורמה, אלא מסעדה שכונתית שבה מגיעים לדלפק מזמינים את המנה ולאחר זמן קצר קוראים לך לאסוף אותה.

20230725_125405

כמובן שלקחתי את ה Beef Cheesesteak שמגיע עם בשר אנטריקוט, בצל מטוגן, פלפלים מתוקים,פטריות וגבינה לבחירתך, בחרתי גבינת פרובולונה. הוא מגיע בשני גדלים, בכל זאת מדובר בארוחת צהריים אז לקחתי את המנה הגדולה עם בירה. המנה הייתה טעימה מאוד, לא דומה לאף צ׳יז סטייק שאכלתי בארץ. הבשר היה עשיר וטעים, הגבינה מורגשת ודומניננטית, התוספות השתלבו פה נהדר והמנה הייתה גם גדולה יותר מכל צ׳יז סטייק שאכלתי בארץ. שילבתי, איך לא, עם בירה.

20230725_125749

לסיכום, אחלה מקום לארוחת צהריים זריזה ולמי שרוצה טעימה ממנה מקומית, אפילו שזה בסיטאל ולא בפילדלפיה.

ציון 8.5

תאריך הביקורת 25/07/2023

סה"כ עלה 29.71 דולר לסועד אחד שיוצא 111 ש״ח

– Beef Cheesesteak  21.8$ 
– Rainer beer 7.9$

אתר המסעדה

כתיבת תגובה