Vij’s

מנות מהמטבח ההודי כמעט שלא יצא לי לאכול מאחר ואין מספר רב של מסעדות כאלה בארץ. יצא לי ללכת לכמה מהן ולא התחברתי לאוכל בשום צורה. יחד עם זאת, כשהגעתי לונקובר בקנדה, גיליתי שדווקא היא כוללת בעיקר מסעדות טובות של אוכל שהוא לא מקומי. חלק מהסיבה לכך היא שמדובר בעיר מאוד תיירותית ולכן יש בה מסעדות ממגוון רב של מטבחים. בזמן שטיילתי בעיר והיכרתי כל מיני אנשים שגרים או מטיילים בה, כמה מהם המליצו על מסעדת Vij’s, מסעדה הודית מומלצת מישלן עם מנות מעניינות וטעימות. זה הספיק לסקרן אותי מספיק להגיע לשם ערב אחד. היא נמצאת ב 3106 Cambie St. הגעתי בשעה לא מאוחרת מדי בלי להזמין מקום מראש כך שהיה מקום אף שהיא הייתה חצי מלאה. 
כבר בתחילת הארוחה קיבלתי שתי מנות פתיחה על חשבון הבית, מנות קטנות וחביבות.אחת Pakora שכללה כרובית, תרד ותפוחי אדמה והשניה Papri שכללה קרקר עם עדשים.

20230727_190822

למנה ראשונה לאחר לא מעט התלבטות בחרתי לפי המלצת המלצרית ב Portobello Mushrooms, מנה שכוללת פטריות פורטובלו עם רוטב מסאלה, קארי וקרם פורצ׳יני. מנה עם טעמים מיוחדים אך הפטריות מן הסתם היו מאוד דומיננטיות. אני לא כל כך אוהב פטריות אלא אם כן הן החלק המשני במנה. אדם שאוהב פטריות לדעתי מאוד יתחבר אליה ואני פחות.

20230727_192302

אף שבחרתי במנה לא שגרתית עבורי כמנה ראשונה שהתבררה כלא לטעמי, לא התאפקתי מלהזמין מנה נוספת שלא ידעתי אם אתחבר כי פה מדובר במנת הדגל של המסעדה – Lamb popsicles. מדובר בבשר טלה שמגיע במרינדת יין, קארי וחילבה עם תפוחי אדמה בתרד. טלה לא יצא לי לאכול הרבה אבל חשבתי שזו הזדמנות טובה. אכן לא הצטערתי, הבשר היה רך וטעים. הרוטב לא היה כזה שיצא לי לטעום בעבר ולקח אותי לחוויה קולינרית ייחודית ונפלאה. יכולתי לאכול עוד שתי מנות כאלה בכיף, אכן מנה מדהימה. 

20230727_193843

20230727_193848

לקינוח ראיתי משהו שנקרא Gulab. כששאלתי מה זה, הוסבר לי שמדובר בקינוח הודי שמורכב מבצק, חלב וסולת עם סירופ מי ורדים. טעם טעים ולא שגרתי לקינוח, שזה בדיוק מה שחיפשתי לסיים את החוויה ההודית במקום.

20230727_200158

לסיכום, למרות מנה ראשונה שהייתה פחות לטעמי, בהחלט מדובר במקום מיוחד ומומלץ, המחירים גם לא גבוהים. רק מלכתוב על המקום הזה, מתחשק לי לטוס חזרה לנסות מנה ראשונה אחרת.

ציון 8

תאריך הביקורת 27/07/2023

סה"כ עלה 56 דולר קנדי לסועד אחד שיוצא 153 ש״ח

– Papri  
– Pakora 
– Portobello Mushrooms  17$ 
– Lamb popsicles  32$ 
– Gulab  7$ 

אתר המסעדה

כתיבת תגובה